Tapahtumat

Webinaari: Asunnottomuuskysely – haasteita ja mahdollisuuksia

Miksi asunnottomuustiedot kerätään kunnilta Aran vuosittaisella kyselyllä? Mitä haasteita tietojen keräämisessä on? Webinaari taustoittaa Aran asunnottomuuskyselyä ja tarjoaa kyselyn vastaajille mahdollisuuden kertoa tietojen keräämisen haasteista. Myös hyviä käytäntöjä ja kehitysehdotuksia voi tuoda keskusteluun!

Webinaarissa kuullaan lisäksi Tampereen kaupungin esimerkki siitä, miten kaupunki ja hyvinvointialue hyödyntävät asunnottomuuskyselyä varten kerättyjä tietoja.

Ennakkokysymyksiä voi lähettää ilmoittautumislomakkeella.

Keille webinaari on tarkoitettu?

Webinaari on tarkoitettu kuntien ja hyvinvointialueiden työntekijöille, jotka ovat vastanneet Aran asunnottomuuskyselyyn, sekä muille asiaan liittyville tahoille, jotka ovat osallistuneet asunnottomuustietojen keräämiseen (esimerkiksi sosiaalipalvelut, vuokrataloyhtiöt, palveluntuottajat, asumisneuvojat).

Ohjelma

13.00
Tervetuloa! Taustaa vuosittaisen asunnottomuuskyselyn toteuttamisesta ja pohdintaa sen heikkouksista sekä vahvuuksista
hankekoordinaattori Vilja Kamppila, Ara

13.30
Asunnottomuus rekistereissä: Tilastokeskuksen selvitys asunnottomuustilastoinnin kehittämisestä
yliaktuaari Helena Aaltonen ja kehittämispäällikkö Anna Pärnänen, Tilastokeskus

14.00
Oikeutta asuntoon edistämässä: asunnottomuuskyselyn toteuttaminen sekä tulosten hyödyntäminen nyt ja tulevaisuudessa Tampereella
kehittämiskoordinaattori Elina Pekkarinen, Tampereen kaupunki

14.30
Keskustelua ja kehitysehdotuksia asunnottomuuskyselystä



Aika 12.3.2024 klo 13.00 - 15.00
   
Paikka Microsoft Teams
   
Järjestäjä Ara
   
Verkko-osoite Ilmoittaudu webinaariin (tapahtumat.ara.fi)
   
Ilmoittautuminen viimeistään 11.3.
   
Hinta Maksuton.
   
Liput Voit itse perua tai muokata ilmoittautumistietojasi 11.3. asti.

Julkaistu 6.2.2024 klo 9.42, päivitetty 23.2.2024 klo 12.48